Monday, April 26, 2010

Terug in Auckland

Op 16 april was het zover. Na mijn reis door Wellington, Napier en MT Maunganui, was ik weer terug in Aukland. Eerst zou ik een weekje gaan WWOOF'en in Avondale, Auckland en daarna had ik nog 5 dagen "vakantie" in Auckland. 16 April ben ik rond 15.30 richting mijn nieuwe WWOOF adres vertrokken. Helaas was de buschauffeuse niet al te vriendelijk. Toen ik vroeg of ze me wilde laten weten als ik mijn stop bereikt had, gaf ze te kennen dat ik zelf maar moest kijken, want zij moest op de weg letten. Nauw moe! Maar goed dat ik de stop wel zag en op tijd kon drukken, vriendelijk is anders. Aangekomen bij mijn WWOOF adres, leek er niemand thuis, maar na ongeveer 10 minuten bleek Gabriella zich in de tuin te bevinden. De tuin was echter zo groot dat ze me niet eerder was opgevallen en ik haar schijnbaar ook niet. Na het huis en de tuin bezichtigd te hebben en me te hebben geinstalleerd (heerlijk weer een kamer voor mezelf) gaan eten. Toen bleek dat de dag erna nog 2 WWOOF'ers zouden komen, een jong stel uit Duitsland. Ik zou de eerste dagen voornamelijk in huis werken. Uiteindelijk bleken die paar dagen de hele week te worden en heb ik niks in de tuin gedaan. Jan en Nana hebben juist de hele week in de tuin gewerkt. Ik heb de hele eetkamer gescheurd en geverfd; muuren, raamkozijnen, plaffond en kasten. Prima werkje, zeker voor 4,5 uur per dag (werkdagen waren van 7.30 t/m 12.00). Ondanks dat dit toch niet is wat ik me bij werk in een tuin voorstel. Ikzelf vond het beter dan het werken in de tuin, maar kan me voorstellen dat niet iedereen blij zou zijn geweest met deze ervaring. Verder was het prima vertoeven hier. De maaltijden, zowel lunch als diner, waren heelijk. Het enige nadeel was dat iedereen een eigen tv had en je daardoor veel op jezelf angewezen was. Gabriella ging na het eten gelijk naar haar huiskamer en Nana en Jan gingen ook vaak naar hun kamer (soms hebben we eerst nog een tijdje staan kletsen). Hetzelfde geld eigenlijk voor de tijd tussen de lunch en de avondmaaltijd. Ook deze moest ik veelal alleen invullen, wat overigens best te doen was, maar voor mij toch niet helemaal het doel van WWOOF'en (juist meer contact met locals) nastreeft. Een middag heb ik met Lea afgesproken, waarmee ik in het begin van mijn reis de Kiwi Cowboy cursus heb gedaan. Samen zijn we wat gaan eten en hebben bijgekletst wat we allemaal gedaan hebben de afgelopen tijd. Verder heb ik veel rondgelopen en naar de bilbiotheek geweest. Gezien het feit dat Avondale een High Crime area was en ik me niet geheel veilig voelde op straat, ben ik na de avondmaaltijd steeds maar binnen gebleven, wat me ook wel werd aangeraden.
Na een week verfen, spelletjes doen op de computer en rondlopen door Avondale en nabijgelegen stadsdelen van Auckland, was het zaterdag 24 april tijd om terug te gaan naar Auckland centrum, naar Freeman's Lodge, het hostel waar ik mijn reis ook was begonnen. En daar ben ik dus inmiddels weer. Zaterdag heb ik nog wat laatste souvenirs gekocht. Het was lekker weer, dus lekker buiten gebleven. Doordat het zondag ook nog goed weer was (vreemd om in de hersft, terwijl de blaadjes verkleuren en van de bomen vallen, in een korte broek en hempje rond te lopen), heb ik zondag de Ferry naar Devonport genomen. Daar heb ik eerst MT Victoria beklommen, wat heftiger klinkt dan het is, het was namelijk maar een 15 minuten lopen. Daarna heb ik het centrum van Devonport bekeken en ben ik in het zonnetje, in een park gaan liggen. Nadat ik de ferry terug had genomen ben ik nog gaan wandelen langs de waterkant van Auckland, een mooi en rustig gebied, met cafeetjes en eetgelegenheden. Maandag ben ik naar Parnell en New Market gelopen, 2 stadsdelen waar je heerlijk kon shoppen, maar gezien het feit dat ik al meer dan genoeg mee moet sjouwen naar Nederland, alleen maar gekeken en niet geshopt. Dit was ongeveer 3 uur lopen in totaal, dus daarna lekker relaxed in mijn hostel en s avonds een heerlijk indisch gegeten in de foodcourt. Foto's van de laatste dagen staan helaas nog niet op mijn laptop.
Vandaag is het helaas meer regenachtig, waardoor ik vanmorgen even met 2 kamergnoten de stad in ben geweest, ergens wat gelunched heb en vast ben begonnen mijn tas in te pakken. Veel dingen neem ik niet meer mee, om zo te bezuinigen in gewicht. Ik mocht immers 25kg meenemen toen ik hierheen kwam, maar mag maar 20 kg mee terug nemen en gezien het feit ik ook nog wat souvenirs heb gekocht is het passen en meten. Ik heb geen weegschaal, dus overmorgen op goed geluk naar het vliegveld. Vanavond ga ik nog een hapje eten en morgen lekker relaxen, ergens lunchen, ergens een hapje avond eten (voorlopig laatste maal bij een indian) en dan s avonds naar Rent. Overmorgen stap ik alweer op het vliegtuig, op weg naar Nederland. Waar zijn de afgelopen 3 maanden toch gebleven?



















No comments: