Thursday, April 15, 2010

Napier en Mt Maunganui

Zo, na Wellington was het dan tijd voor Napier. Napier is de Art Deco capital of the world, wat te zien is aan de bouwstijl, waarin alle gebouwen zijn gebouwt. Ik had ruim voldoende tijd in Napier, 3 dagen, om lekker rond te kijken. Uiteindelijk heb ik voornamelijk langs het strand en door het stadje gewandelt. De eerste avond de zon onder zien gaan, wat een mooi gezicht was. Daarnaast was er gratis internet in het hostel, en gratis WIFI, waar ik ook gretig gebruik van heb gemaakt. Kamers en appartementjes zijn bekeken, nog wat vacatures gezocht etc. Ja langzaam aan moet ik me toch weer gaan voorbereiden op mijn terug keer naar Nederland.
Na 3 dagen Napier was het tijd voor MT Maunganui. MT Maunganui was een grotere plaats als ik me had voorgesteld. Ik zou hier 2 nachten blijven. De eerste avond met Nyssa (Canada) het stadje ingegaan en uiteindelijk geeindigd met Fish and Chips (lekker Nieuw Zeelands). De volgende dag Mt Maunganui bewandelt. Vanaf het hostel was dit een bijna 2 uur durende tocht, de berg zelf kostte maar 30 tot 45 minuten. Een mooie wandeling en het weer was heerlijk. Om 9.00 was het al lekker warm. Dan merk je wel dat je weer op het Noordereiland bent. Alhoewel het weer hier ook erg wisselend is en het, vooral s avonds toch wel erg kan afkoelen.
Na Mt Maunganui in het hostel gaan lunchen en daarna terug gelopen richting strandje. Aangezien ik vanaf vandaag gezond ga WWOOF'en en dus ook gezonder ga eten, heb ik me gister getracteerd op een laatste ijsje voor mijn WWOOF'en. Een heerlijk zelfgemaakte wafel, met een bolletje Hockey Pockey ijs en een bolletje (lees; in Nieuw Zeeland zijn het geen bolletjes, maar bollen) marshmellow coconut icecream, met cream en chocoladesaus. Vanaf nu ga ik ook weer een week gezond leven. Daarna nog even met een hostelgenootje gepraat en op tijd naar bed gegaan.
Vanmorgen zijn we alweer op tijd naar Auckland vertrokken, alwaar ik nu weer ben aangekomen. Terug vanwaar het allemaal begon... Ik wacht nu totdat ik naar mijn WWOOF adres kan (neem om rond 16.00 de bus). t/m 24 april zal ik gaan WWOOF'en, bij een gepensioneerde lerares in kunstzinnige vormgeving. Zij heeft een grote tuin en heeft hulp nodig bij het tuinieren. Dat ga ik dus een weekje doen. Na die week ga ik terug naar mijn eerste hostel: Freeman's Lodge, om de laatste 5 dagen van mijn reis door te brengen, alvorens ik naar huis vlieg.
Na mijn WWOOF'en zal ik weer een update plaatsen, daar ik in Freemans lodge toch gratis internet heb. Mailtjes lees ik tussendoor, daar ik tijdens het WWOOF'en wel een keer naar de bibliotheek ga om mn mail te checken...
Tot dan!

1 comment:

Gwen (xpdite) said...

Hi Fem,

Veel plezier bij het WWOOF'en!!

Cheers,
Gwen