Friday, April 30, 2010

Nederland

Na een erg lange dag, ben ik gister weer in Nederland aangekomen. Donderdag werd ik om 9.30 (Nieuw Zeelandse tijd) opgehaald door de shuttlebus, om me naar het vliegveld te brengen. Daar aangekomen, had ik alle tijd om rustig te wachten. Ik heb nog even wat gedronken en uiteindelijk naar de Gate gegaan. Eenmaal in het vliegtuig moesten we 15 minuten wachten, daar 2 mensen op het laatst hadden besloten niet mee te vliegen en uit veiligheidsoverwegingen moesten hun tassen in het ruim gezocht en verwijdert worden. Sjah ik blijf het vreemd vinden als mensen op het laatst toch besluiten niet te gaan vliegen.
Om 13.10 konden we dan uiteindelijk toch vertrekken. Ik, en een anders Nederlands meisje, hadden 5 stoelen voor ons tweeen, wat dus lekker de ruimte betekende. Na het kijken van wat films, dus even proberen te slapen, wat geen succes was, het was immers gewoon gedurende de dag en zo moe was ik nog niet.
Na 10 uur en 45 minuten kwamen we, gewoon op tijd (het kwartier hadden we tijdens het vliegen ingehaald) aan in Kuala Lumpur. Daar had ik 3 uur en 45 minuten op het vliegveld. Dat werd zelfs nog langer daar ons vliegtuig een half uur vertraging bleek te hebben.
Dus ook hier maar weer even wat gedronken en wat rondgelopen. Op een gegeven moment werd ik toch wel moe. Ik zou om 00.25 vertrekken (Maleisische tijd), echter was dit ergens rond 4.25 Nieuw Zeelandse en dus gevoelsmatige tijd... Gelukkig konden we uiteindelijk toch boarden. Dit vliegtuig zat wat voller, dus nu had ik maar een stoel. Na het eten dan ook gelijk gaan slapen en af en aan toch nog wat uurtjes gemaakt.
Na het ontbijt, om 7.45 Nederlandse tijd, landde we dan toch in Amsterdam, na 23 uur vliegen en een aantal uurtjes vliegvelden! Een uurtje later was ik dan ook door de douane en had ik dan ook mijn baggage. Ik was weer terug in Nederland. Ik werd opgehaald door mn moeder, Joop en Lady en werd enthousiast begroet...
Na wat te hebben gedronken, richting mijn broer en schoonzus gegaan, aangezien ik mijn neefje (die inmiddels alweer 6 weken is) nog niet had gezien. Wat een heerlijk makkelijk en vrolijk kereltje! Het was heerlijk om hem nu ook in het echt te hebben gezien en de volgende keer zal niet zolang duren, als dat het nu heeft geduurt!
Daarna naar doetinchem gegaan, alwaar ik tijdelijk onderdak heb. Nu begint het zoeken naar een tijdelijke kamer en woonruimte.
Ik heb trouwens mijn oude mobiele nummer weer terug. Als je deze niet meer hebt, mail me even, dan mail ik hem naar je toe...
Bedankt voor het volgen van mijn blog de afgelopen maanden. Ik ga nu proberen mijn leventje weer op te pakken in Nederland...

No comments: