Tuesday, February 2, 2010

Gearriveerd!

Na een lange, lange reis, ben ik gister goed aangekomen in Auckland. Mijn reis begon zondag 31 januari om 7.15, toen we wegreden uit Doetinchem. Om 9.00 was ik al ingechecked op schiphol en hebben we nog wat gedronken. Omdat ik om 11.00 al moest gaan inchecken, ben ik na het drinken de doune doorgegaan, na een laatste groet aan de achterblijvers. Nog een laatste cadeautje, laatste omhelzing en dan toch de douane door.
De Gate was snel gevonden en ik kan al snel de security door. Toen was het wachten op het daadwerkelijke boarden van het vliegtuig.
De reis verliep soepel en ik had aardige mensen naast me zitten, nadat ik van plek had geruild zodat een stel naast elkaar kon zitten, ipv achter elkaar! Ik heb geen films gekeken, maar wel wat series en verder ook nog lekker wat geslapen! Om 6.30 lokale tijd (na bijna 11 uur vliegen) ben ik geland op Kuala Lumpur airport, waar ik 15 uur te overbruggen had, maar een heerlijke hotelkamer op het vliegveld had voor 12 uur (bedankt Koen en Jet). Hier heb ik wederom geslapen, een lekker bad genomen en daarna nog even wezen internetten op het vliegveld! Om 21.30 lokale tijd vloog ik vervolgens in bijna 10 uur naar Auckland, onderweg een aantal films; This is it (officieel is dit een documantaire), Fame en The Rock zijn langsgekomen en verder ook nog even liggen slapen. Ditmaal was mijn buurvrouw niet erg spraakzaam, dus ook nog maar wat muziek geluisterd!
Om 12.30 lokale tijd kwam ik vervolgens aan in auckland. Het duurde even voordat ik al mijn spullen had, maar vervolgens kon ik wel snel overal doorheen en toen ik aankwam, kon ik de shuttlebus instappen en gelijk vertrekken naar het hostel.
Na zo een lange reis heb je weinig zin meer om allerlei zaken te regelen, maar ik ben nog maar wel even naar de supermakrt gegaan en heb even inkopen gedaan. Verder in het hostel met wat mensen gepraat en lekker op tijd naar bed. Er is hier geen common room met tv, alleen keukens, maar ik heb wel lekker tv en internet op mn kamer (gratis), dus dat is makkelijk. De mensen van het hostel zijn erg behulpzaam en het is 10 a 15 minuten lopen naar de stad! Goed te doen dus. Vandaag is mijn missie om een IRD nummer te openen op het postkantoor en een bankrekening te openen! Verder ga ik vanmiddag even naar de stad, eventueel langs wat uitzendbureaus voor werk en daarna nog op zoek naar een kamer. Mocht het zo zijn dat ik na mijn kiwi cowboy cursus nog geen werk heb, dan ga ik kijken of ik een tour naar de Bay of Islands kan boeken. Ook heb ik wat dagtours bekeken in de buurt van auckland! Er staan wel wat leuke tours bij!
Nou ik ga het een en ander regelen. Tot snel!

1 comment:

Anonymous said...

Welkom aan deze zijde van de aarde! Veel succes met alle regel dingetjes in de eerste dagen. Laat het genieten maar beginnen!

Groetjes, Chantal