Saturday, February 20, 2010

Bay of Islands

Zo ik ben weer terug van een klein weekje Bay of Islands en het was een geslaagde trip. Maandag vertrok ik vanuit Auckland eerst richting Paihia, een dorpje aan de oost kust van de Bay of Islands. Daar verbleef ik drie dagen. De eerste dag ben ik even rond gaan lopen, het dorpje in en de dag erna heb ik een dagtour gedaan naar Cape Reinga, het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland. Dit was een drukke, maar erg leuke dag. We vertrokken om 7.15 en waren rond 20.00 weer terug. We hebben een wandeling gemaakt naar de vuurtoren van Cape Reinga, met wat
tussenstops tussendoor, en op de terug weg zijn we nog wezen sandboarden. Dit was erg gaaf, daar we van een vrij hoge en steile berg afgleden...
De laatste dag heb ik aan het strand gelegen en ben ik nog wat door het dorp wezen wandelen. Donderdagochtend om 8.00 vertrokken we richting Hokianga, waar ik, met een engels stel, de bus verliet om een paar dagen door te brengen vlakbij Opononi (de westkant). Ik ben hier drie dagen gebleven. De eerste dag niet zoveel gedaan. Een beetje rondgelopen en wat gekletst met wat mensen uit het hostel. S avonds het engelse koppel verslagen met een potje monopolie. Wat een bedragen hebben ze hier bij dat spel zeg. Miljoenen gingen erover de tafel!
De dag erna was het helaas stormachtig en heb ik voornamelijk mijn erg dikke maar goede thriller "pig island" bijna uitgelezen. Gister was het gelukkig weer het "normale" weer; 25 tot 30 graden en zonnig en toen heb ik eerst naar Opononi gewandelt. Deze strandwandeling was ongeveer 1,5 uur (heen en terug) en was heerlijk. In Opononi heb ik het graf van Opo, de dolfijn die in 1955 dit plaatsje op de kaart heeft gezet, bezocht. Smiddags ben ik door de vrouw van het hostel bovenaan een heuvel afgezet en heb daar wat gewandelt. Daarna ben ik terug naar het hostel gewandelt, wederom over het strand en door het water. Ook dit was weer een prachtige wandeling. S avonds heb ik lekker rustig aan gedaan. Vandaag werd ik om 10.20 opgehaald door de Magic bus en gingen we weer terug richting Auckland. Wel hebben we eerst nog de langste levende Kauri boom bezocht en hebben we gelunched in een restaurantje. Normaal eet ik dan braaf mn eigen gemaakte boterhammetjes, maar ze hadden zulke lekkere quiche dat ik mezelf daar maar op getrakteerd heb. Om 16.00 was ik bij mijn hostel in Auckland alwaar ik nu 2 nachten zal blijven, voordat ik dinsdagochtend richting Cormandel zal vertrekken voor een weekje.

1 comment:

Chantal said...

Hey Femke,

Zo te zien vermaak jij je prima. Ondanks die tegenvaller lekker blijven genieten hoor, Nieuw Zeeland is tenslotte prachtig!

Groetjes,

Chantal