Wednesday, February 3, 2010

De wereld buiten auckland

Inmiddels is alles wat geregeld moest worden geregeld. De afgelopen dagen ben ik ook veel bezig geweest met het zoeken naar werk. Helaas viel dat allemaal erg tegen. Veel instellingen nemen geen mensen aan met een Working Holiday Visum, gezien de restricties (kan maar een jaar werken en vaak zijn de mensen met zo'n visum ook snel weer weg, gezien het reizigers zijn). Er bleven een paar banen over, maar daar had je perse een auto voor nodig (zonder namen ze je niet aan) en met de salarissen die ze hier betalen kun je niet EN en vaste lasten EN je auto betalen. Ook al ben ik hier nog maar net, ik merk dat een baan waarbij je nog iets verdient (en dus ook leuke dingen kunt doen), schaars is en dat ik geen zin heb om in Auckland te blijven wachten tot er wellicht iets op mn pad komt. Zo'n leuke stad is het nou ook weer niet.
En dus heb ik een drastische beslissing genomen. Vandaag heb ik een Magic bus pas gekocht, waarmee mijn vervoer voor beide eilanden is geregeld. Ik vertrek mandag 15 Februari (na de kiwi cowboy cursus) eerst naar de Bay of Islands en van daaruit keer ik terug naar Auckland. Vanuit Auckland ga ik naar het zuiden, vervolgens het zuidereiland, waarna ik weer richting noorden vertrek. Op 10 april wil ik dan weer op het noordereiland aangekomen zijn, daar ik dan een kaartje voor Miss Saigon in Wellington heb. Daarna ga ik weer op mn gemakje richting Auckland, alwaar ik op 28 april een kaartje heb voor de musical Rent.
En ja dat is natuurlijk even anders dan gepland en kost even ook veel geld. Maar ik merk dat ik er niet gelukkiger op wordt om in Auckland te blijven wachten (ik ken hier ook niemand), dus heb ik mezelf afgevraagd; er ligt een hele wereld daarbuiten, wil je daar niet in? En het antwoord was; Owja!
En dus ga ik een soort gelijke reis maken als 6 jaar geleden... Ik heb er 2 a 2,5 maand voor uitgetrokken... We zien wel hoe het loopt.
En als ik terug kom. Geen idee. Laat ik dat maar eens gaan bedenken als ik op reis ben.

No comments: