Saturday, February 13, 2010

Back in Auckland

En toen was ik weer terug in Auckland.
Allereerst hebben we vrijdag nog een erg leuke tocht door de bossen gemaakt, waarbij de paarden heerlijk achter elkaar aan de heuvel op konden rennen. Ik moest Tode goed inhouden, aangezien ze steeds Kiwi in wilde halen, maar dat mocht niet, want dan zou ik voorop rijden, niet echt een goed idee dus. Alles is echter goed gegaan en ze vonden dat ik een mooie band met Tode had opgebouwd. Dat was ook wel zo, het was echt een lief paard. Ze was alleen agressief als het op eten aankwam (ja ze had een beetje een eetprobleem en was dan ook op dieet). Als ik in Auckland terug was mocht ik altijd een keertje langskomen en misschien dat ik dat ook wel doe. Ook als er iets was, mocht ik altijd contact opnemen...

Helaas was de terugkeer in auckland een beetje een shock. Van 5 dagen rustig op een paardenboerderij, de grote boze stad weer in. Daarnaast heb ik een hostel, waarvan te merken is dat het goedkoop is. Zo zit er een grote bar onder het hostel, wat je dus ook de hele nacht hoort, zijn de lamellen die er al hangen (de helft mist gewoon) ook niet alles. Ook voelt het alsof je half op een lattenbodem ligt ipv op het matras... Dus toen ik aankwam, moet ik bekennen, miste ik mijn goede vriendinnetje Tode wel een beetje. Na vijf dagen lang voor elkaar gezorgd te hebben, is het dan toch wel een schok om zo terecht te komen. Vandaag ben ik dan ook weinig in het hostel geweest. Na een slechte nacht slaap, ben ik om 8.30, na muziek te hebben liggen luisteren, maar opgestaan. Ik heb toen een reservering gemaakt in de Sky Tower, om daar om 12.30 te lunchen. Daarna ben ik in de circle bus gestapt en heb een rondje gereden. Uiteindelijk ben ik lekker in de sky tower gaan eten. Het uitzicht is, moet ik eerlijk bekennen, wel erg mooi... Het was dan ook wel hoog.
Na mijn lunch ben ik naar de Victoria Park Markets gelopen, maar deze vielen erg tegen. Uiteindelijk toch maar terug naar mijn hostel gegaan en een tijdje met de mensen uit mijn hostel gepraat. Dat maakt het dan toch een stukje minder erg. Nog een dagje auckland, geen idee wat ik morgen ga doen, en dan lekker naar de Bay of Islands. Heerlijk!

1 comment:

Unknown said...

Hé Femke,



ga je weg ...om voor eeuwig downunder te blijven en kom je toch weer terug!
Wel leuk dat we je dan weer (ja toch?) terug zien komen...
Hier alles okay met sneeuw en ijs en keuze voor nieuwe productie (Boeven en Madeliefjes)

We lezen zeker regelmatig je blogs dus we zijn op de hoogte van alle wederwaardigheden daar!

Geniet van de superlange vakantie en tot volgende keer!


Groetjes ook van de rest van toneel,

Peter M. Mak