Thursday, February 4, 2010

Een nieuw bericht...

Mensen geloven soms dat dingen gebeuren voor een reden. Inmiddels is me dan wel duidelijk dat ik dan niet in Australie hoor te zijn.
Ik heb net namelijk een mailtje gekregen van de staat West Australie en ze hebben mijn Off list State Sponsorship NIET geaccepteerd. Op dit moment betekend dat, dat ze pas met de aanvragen van mijn catagorie beginnen eind 2012. Dit houdt in dat ik voorlopig nog niet zal emigreren naar Australie. Natuurlijk kan er van alles veranderen, nu de economie aan het aantrekken is, maar voorlopig zal ik dus geen visum hebben en kan ik uitgaan van een visum in 2013, mits deze wordt toegekend.
Verandert dit wat aan mijn verblijf hier? In zoverre dat ik nu weet dat ik hoogst waarschijnlijk toch niet kan overbruggen in Nieuw Zeeland en dat maakt mijn beslissing om te gaan reizen makkelijker. Nu ik weet dat ik hoogst waarschijnlijk toch terug ga naar Nederland (Canada is voorlopig even van de baan), vind ik het niet zo erg dat ik dan wat korter in Nieuw Zeeland verblijf en ik eerder terug zou moeten gaan. Nieuw Zeeland was tenslotte eigenlijk alleen ter overbrugging naar Australie, maar sinds de economische crisis en nu de beslissing over mijn State Sponsorship valt ook dit plan, net als vorige keer in het water. Gelukkig zijn er ergere "overbruggingen die in het water vallen" te bedenken.
In Nieuw Zeeland gaat het overigens al een stuk beter. Ik ben blij met de beslissing te gaan reizen en kijk er erg naar uit.
Ik heb verschillende leuke tours gezien die ik kan gaan doen of die al bij de bustour inbegrepen zijn. Zo ga ik in de Bay of Islands een dag naar Cape Reinga (het noordelijkste punt), wil ik een eco tour doen, waarbij je ook met Dolfijnen kan zwemmen en wil ik in nog een cuturele activiteit doen. Op dit moment is mijn plan dan ook om op maandag 15 februari naar de Bay of Islands te vertrekken en dan 3 nachten in Paihia te blijven (vanuit daar gaan de tours naar Cape Reinga en de dolfijnentour) en dan nog een nacht in Hokianga, van waaruit ik nog een culturele excursie ga doen. Vanuit daar ga ik dan voor 1 of 2 nachten terug naar Auckland om vervolgens het noorder eiland af te zakken en dan het zuidereiland aan te doen. Ik heb al gekeken en wil eventueel (waar kan) wel wat betaald werk meepikken onderweg of wat schoonmaken in hostels voor een paar uur per dag voor gratis overnachting. Als dat lukt kan het zijn dat ik dat nog even ga doen.
Vandaag heb ik vooral genoten van het weer. Samen met een hostelgenoot (nieuw in het reizen) naar de stad geweest, voor hem ook een Magicbus pas geboekt en wat wezen eten aan de haven (heerlijk broodje van de subway). Verder in het hostel voornamelijk uitgezocht welke extra tours ik nog wil doen, buiten de tours die inbegrepen zijn bij de buspas. Inbegrepen zijn bijvorbeeld een dagtour naar Cape Reinga, Cormandal, een dagtour naar Abel Tasman national park inclusief ferrie en wandeling, een dagtour door de fjorden van Milford Sounds.
Dit weekend dus nog even Auckland en dan 5 dagen te paard voor mijn Kiwi Cowboy cursus. Ik ben heel benieuwd!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Hee Femke,
Wat lees ik nou toch allemaal! Gaat alles toch ineens weer niet door. Wat een gedoe zo. En ik las ook iets over Canada, maar kon dat niet goed volgen...vertel!

Hopelijk kun je toch genieten daar en heeft dit je humeur niet geheel bedorven ;-) Ik las dat je nog wel een tijdje weg blijft in elk geval.

We mailen e.d.!

Groetjes Catherine