Sunday, November 15, 2009

steeds een stapje verder...

En zo tikt de tijd voorbij en lijkt het allemaal toch ook wel weer snel te gaan. Inmiddels is het al halverwege November en staat December alweer half om de hoek te kijken... Ik heb altijd gezegd dat het vanaf December snel zal gaan.
Ik moet zeggen dat ik daar ook wel blij mee ben. Nu inmiddels alles is geregeld ben ik er wel aan toe daadwerkelijk te vertrekken.
In Nederland is zo goed als alles opgezegd, in ieder geval de belangrijke dingen. En ook mijn verblijf in Nieuw Zeeland, is in ieder geval voor een gedeelte geregeld.
Inmiddels heb ik ook mijn hostel geregeld voor de eerste week in Auckland, ditmaal in een Bed and Breakfast. Van 2 t/m 8 Februari verlijf ik in Freeman's Bed and Breakfast (http://www.freemansbandb.co.nz/) en heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke 1 persoonskamer, met gratis internet. Ik heb dan ook besloten mijn laptop mee te nemen. Ik heb 6 dagen in Auckland, waarin ik mijn bankrekening ga openen, mijn IRD (sofienummer) ga aanvragen etc. Van 8 t/m 12 Februari ga ik deelnemen aan de Kiwi Cowboy cursus, welke inmiddels ook is geboekt. Daarna ga ik op 13 Februari naar Otorohanga (1,5 ten zuiden van Auckland), alwaar ik op een boerderij ga werken tegen kost en inwoning. Hoelang ik daar blijf is nog onbekend, waarschijnlijk wordt dat een "we zien wel hoe het loopt" verblijf. Dit betekend dus wel dat de eerste weken zijn geregeld en ik dus in ieder geval een tijdje iets heel anders ga doen. Ik heb er dan ook erg veel zin in.
Ik ga iedereen, maar ook een aantal activiteiten, in Nederland ook echt missen, maar ik ben er zeker klaar voor om deze stap te gaan maken in mijn leven. Toch blijft het jammer om zoveel achter te moeten laten; natuurlijk in het bijzonder mijn familie, lieve vrienden en kennissen, mijn collega's, maar ook mijn erg goede, maar vooral ook gezellige toneelvereniging (wat was het heerlijk gister om te spelen voor al die mensen), mijn Mousje, alle Nederlandse musicals (jaja, ook dat zal wel even afkicken zijn) etc etc. Eigenlijk heb ik het allemaal al eerder beschreven. Van veel mensen krijg ik begrijpende reacties, maar ik krijg ook vaak te horen dat mensen het jammer vinden dat ik wegga; nou ik vind het ook erg jammer, dus dat gevoel is geheel wederwijds. Haha niet zo jammer dat ik daarvoor in Nederland blijf echter! Nee ik heb veel te veel zin in het avontuur wat eraan te komen zit. Wie weet waar het schip voor mij uiteindelijk zal stranden. Vooralsnog ga ik ervanuit dat dit in Australie is en dat ik jullie voornamelijk nog via internet, skype en telefoon spreek (en uiteraard de vakanties), maar je weet het nooit. En ach zover vooruit kijken heeft geen zin op dit moment. Ik neem de tijd zoals deze komt, de toekomst valt toch niet te voorspellen. En zo vlieg ik dus over 76 dagen (ik ben niet aan het aftellen haha) naar de andere kant van de wereld, een onbekend maar zeer welkom avontuur tegemoed.

No comments: