Wednesday, November 4, 2009

When the journey begins!

87 dagen voor vertrek begint mijn start in Nieuw Zeeland toch vorm te krijgen... Had ik tot voor kort nog niet geregeld wat ik ga doen als ik in Nieuw Zeeland aankom, begin ik nu toch wel een weg te vinden.
Ik kom dinsdag 2 Februari om 12.00 smiddags aan. Die week kan ik mooi gebruiken om mijn bankrekening te openen, een sofienummer aan te vragen etc. Ik heb besloten (mocht er plaats zijn, wat vrijwel zeker is) van maandag 8 t/m vrijdag 12 Februari deel te nemen aan de kiwi cowboy cursus. Hierin ga je vooral heel veel paardrijden, leer je je paard verzorgen en leer je nog wat over het werken op een boerderij. Mensen die graag eens willen kijken wat zo'n week zoal inhoudt, kunnen een kijkje nemen op: http://www.kiwicowboy.co.nz/
Op zaterdag 13 Februari vertrek ik in de middag naar Otorohanga (ongeveer 2 uur ten zuiden van Auckland), alwaar ik op een melkboerderij ga werken, tegen kost en inwoning. Hoelang ik daar blijf is nog onzeker. Ik wil daar, als het bevalt, wel even blijven. Meer informatie hierover is te vinden op: https://www.wwoof.co.nz/profile.php?profile_id=1710
Ik verdien daar in princiepe niets, maar krijg wel gratig accomodatie en alle maaltijden en werk dan een bepaald aantal uren per dag mee op de boerderij. Best spannend, aangezien ik er nooit zo van hou om zomaar bij vreemde mensen te gaan "wonen" (sjah je weet nooit waar je terecht komt). Maar toch heb ik er ook wel heel veel zin in!
Wat ik daarna ga doen is nog onduidelijk. Waarschijnlijk ga ik tegen die tijd ook wat betaald werk zoeken, of ik ga nog wat boerderijwerk doen tegen kost en inwoning (maak je ten minste geen geld op).
Mijn verhalen blijven natuurlijk via deze weblog te volgen.

No comments: