Thursday, November 26, 2009

Auckland

Nadat ik een beetje aan het rondsnuffelen was in Auckalnd (op internet dan he), heb ik wat leuke workshops gevonden, betreffende theater. Hierdoor ben ik wel een beetje gaan twijfelen over het werken op een melkboerderij. Dat betekend namelijk weer een tijdelijke verblijfplaats, waarbij ik ook niets verdien en ik geen mogelijkheden heb om een cursus te doen. Daarnaast blijf ik daar geen jaar, waardoor je weer blijft reizen en ik eigenlijk gewoon een jaartje ergens wil wonen.
Dus ben ik ook naar de mogelijkheden gaan kijken in Auckland en dan blijkt dat ik een aantal opties heb, qua werk:
* begeleiden van mensen met een handicap, of iets dergelijks (mits er vacatures zijn op het moment dat ik aankom)
* Nanny, waarbij je elke dag een aantal uren werkt (meestal tussen de 32 en 45 uur per week) en waarbij je per uur betaald krijgt en niet inwoont bij de familie.
* au pair, waarbij je hetzelfde doet als een nanny, alleen woon je tevens bij het gezin in.

Ik heb inmiddels een mailtje gekregen van een gezin voor de au pair functie, maar heb nog even besloten deze niet aan te nemen, daar ik zie dat er redelijk wat aanbiedingen zijn en ik het idee heb als Nanny wat meer vrijheid te hebben en ook wat meer te verdienen. Hierdoor heb ik dus besloten nog even te wachten om hier echt concrete afspraken over te maken. Daarnaast heb ik de eerste week in auckland om even rond te kijken wat ik kan gaan doen.
Verder heb ik een aantal workshops gezien die ik wel leuk vind. Een theatre performance workshop van 9 weken, een drama class voor een jaar (ga dan een van de twee doen) en een broadway dans workshop.
op dit moment trekt het mij dus meer aan om gewoon in Auckland te blijven en daar voor een jaartje mijn leven op te bouwen. Ik hou dus alle cursussen, musicals, theatershows en vacatures in de gaten en mail zo af en toe even voor informatie. Als ik er dan zo mee bezig ben, krijg ik toch ook wel erg veel zin om te gaan vertrekken. Gelukkig is het nog maar ruim 2 maanden, dus wat dat betreft begint het (gelukkig) ook echt op te schieten!

No comments: