Tuesday, March 16, 2010

Van Nelson naar Franz Joseph

Hier dan ook maar weer een update vanuit Nieuw Zeeland.
Na Picton ben ik naar Nelson vertrokken. Daar heb ik een wandeling gemaakt door het Abel Tasman National Park, samen met Megan (een Canadees meisje uit de Magic bus). Wederom waren we erg gelukkig met het weer en op sommige stukken was het zelfs erg heet. Voor de rest spreken de foto's denk ik voor zichzelf. We hebben ons in ieder geval prima vermaakt op de zes uur durende wandeling (owkee uiteindelijk hebben we de 21/ 23 km in 5,5 uur afgelegd)...
Na de wandeling wilde we onszelf trakteren op een lekker ijsje, welke helaas niet te koop waren in het restaurant. Dan maar een Milkshake, dachten we. Ook lekker. En dus hebben we 6 dollar betaald voor wat uiteindelijk meer smaakte naar melk met een bananensmaakje, dan een milkshake. Zonde van het geld dus. Aangezien we ook geen zin meer hadden om te koken hebben we voor niet al teveel geld een lekker kipburger met friet in het hostel gekocht. Prima eten! De dag erna heb ik nog een wandeling van twee uur gemaakt in Nelson zelf, naar het standbeeld van Abel Tasman en terug. Wederom was het een heerlijke dag en na deze wandeling vond ik dat kik nu dan echt recht had op een ijsje en dus naar de Burger King getogen voor een heerlijke chocolade sunday.
Eenmaal terug in mijn hostel kreeg ik een smsje: "hoi tante femke, ik heet stijn". Jeeh, mijn neefje was geboren en onmiddelijk was ik de meest trotse tante aan de andere kant van de wereld. Mijn broer nog even gesproken, die nog wat stilletjes over kwam, maar desalniettemin even trots! Daarna ook nog een uur met mn moeder gekletst via skype, ondanks dat het pas 4.00 was in Nederland. Ja na zulk nieuws kun je natuurlijk ook niet slapen. Om het te vieren kreeg ik wat geld om uit eten te gaan en echt uit eten had ik nog niet gedaan, dus ik heb er van genoten. Ik heb heerlijk thais gegeten; springrolls (kleine loempia's) vooraf, roerbakgroente met rijst en thai peanut satay saus als hoofdgerecht en een jasmijn thee na. Daarna zat ik zo vol dat ik er bijna misselijk van werd. Aangezien ik wat ingekort heb op tours (die ik eerder al gedaan heb en besloten heb wat meer te gaan hiken/ wandelen), heb ik ook besloten dat geld te besteden aan iets vaker uit eten. Nu ga ik dus de weken dat ik nog reis (3,5 in totaal, aangezien ik nog 2 weken ga WWOOFen), elke week ongeveer 2 keer ergens ga eten. Heerlijk! Ik moet wel zeggen dat het zwaarder valt dan verwacht om beginnend tante te zijn aan de andere kant van de wereld. Wat dat betreft ben ik ook weer blij als ik straks terug ga naar nederland en die kleine in mijn armen kan houden... De hele bus weet inmiddels ook dat ik tante ben geworden haha. Ja je moet het aan iemand kwijt (al vraag ik me af hoe boeiend ze het vinden haha...).
Na Neslon heb ik 1 nacht in Greymouth doorgebracht, ruim voldoende. Ons hostel kreeg elke avond backery food (gratis) en ik heb genoten van een heerlijke salami met kaas en salade sandwich (op een heerlijk broodje) en een lemington (cake met chocolade en kokos) na. Dat scheelte weer koken. Ook had dit hostel een bad, dus daar heb ik in de avond van genoten. Vanuit Greymouth ben ik nu bij Franz Joseph aangekomen; glacierland! Vandaag ben ik met iemand uit Brazilie naar de Franz Joseph Glacier gelopen. Morgen ga ik of heel actief een 5 a 6 uur durende hike doen welke me boven de glacier brengt en dus een heel mooi uitzicht heeft (iemand uit mijn bus wil misschien meelopen, dus dat zou gezellig zijn), of (want ik moet zeggen dat mijn lichaam door het slechte slapen en vele lopen ook erg vermoeid begint te raken), ik doe rustig aan en ga smiddags richting de hot pools. Dat kost maar 14.50 (dollar) en daarvoor kun je lekker het warme water in. Wellicht wordt het nog een combinatie van deze twee, maar dat zie ik morgen wel.
Na Franz Joseph zal ik 2 nachten in Wanaka verblijven, alwaar ik (wederom) voornamelijk zal wandelen langs Lake Wanaka. Daarna ga ik door naar Queenstown, alwaar ik voornamelijk ben voor een dagtrip naar Milford Sounds, erg mooi Fjorden.
Dat was het nieuws weer vanuit Nieuw Zeeland. Iemand nog leuke nieuwtjes vanuit Nederland of zijn/ haar leven?
Tot snel!

1 comment:

Rimko en Ingrid said...

WOW! Sjee wat een mooie plaatjes Femke. Het lijkt een klein beetje op Noorwegen, alleen dat jij daar blauwe lucht had en lekkere temperaturen.
Maar ik zie wel dat NZ een vakantie adresje gaat worden voor ons.