Tuesday, March 2, 2010

Een nieuw plan...

Aangezien ik de komende jaren hoogst waarschijnlijk geen visum kan krijgen voor Australie, heb ik de afgelopen maand gebruikt om na te denken wat ik dan wil gaan doen. 3 jaar reizen blijkt uiteindelijk, vanwege verschillende redenen, geen optie. Uiteindelijk heb ik besloten om, na mijn " vakantie" terug naar Nederland te keren. Dit heeft zowel te maken met de financiele kant (banen liggen niet voor het oprapen in Nieuw Zeeland, lonen liggen erg laag en prijzen zijn weer vrij hoog), alsmede dat ik heb besloten dat, als de ene droom niet door kan gaan, ik een andere droom moet gaan verwezelijken. Iedereen zal weten dat ik naast reizen een andere passie heb, namelijk theater. Daarom heb ik besloten een avondopleiding te gaan doen aan de acteerstudio in Scheveningen. Dit is een theateropleiding (tot all round acteur) en duurt 3 jaar. Het is best een opgave, daar ik naast een (bijna) fulltime baan een opleiding ga doen van 3 avonden (dinsdag, woensdag en donderdagavond van 19.00 tot 22.30) in de week. Echter is dit wel iets wat ik toch graag wil gaan doen. Beter is ook dat ik al een orientatie jaar heb gevolgd, waardoor ik dus geen officiele auditie hoef te doen (ik ben al door). Ik hoef alleen het auditieweekend te volgen om de andere leerkrachten te ontmoeten. Dit betekend dus dat ik per September weer ga " studeren". Omdat ik hiervoor geld nodig heb, heb ik dus besloten om na mijn reis, terug te keren naar Nederland. Dan heb ik nog wat spaargeld over en kan ik in Nederland nog wat sparen voordat de opleiding begint. Hier in Nieuw Zeeland zou ik weinig kunnen sparen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor mezelf nu duidelijk heb wat ik ga doen, echter ga ik niet geheel vrijwillig terug naar Nederland. Ik had erg graag een leven opgebouwd in Australie, of dit althans een kans gegeven, maar op dit moment zit die kans er simpelweg niet in en moet ik iets anders gaan doen. Ik laat mijn visum aanvraag wel doorlopen, maar heb besloten niet te gaan wachten op een visum waarvan ik niet weet hoe lang het nog kan gaan duren. En dus ga ik een leven opbouwen in Nederland. Deze vakantie gebruik ik om dat tot me door te laten dringen, want het is wel even een hele omschakeling. Toch heb ik wel zin in de opleiding en om iedereen weer te zien. Echter was ik toch liever naar Australie gegaan. Om een lang verhaal kort te maken; eind april vlieg ik dus terug naar Nederland. Een nieuwe toekomst tegemoed. En waar ik uiteindelijk zal stranden... Geen idee, maar dat heeft eigenlijk niemand, toch?

1 comment:

Anonymous said...

Hé Femke, de kogel is door de kerk zie ik. Moeilijk lijkt me om de knop om te zetten, maar vooral ook erg knap dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.
Geniet nog van je mooie tocht....

Groet, Marie(xpdite)