Tuesday, March 23, 2010

Van Franz Josef, via Wanaka en Queenstown naar Duniden

Inmiddels ben ik alweer in Duniden aanbeland. Sterker nog, over 12 uur vertrek ik alweer bijna uit Duniden, op naar Lake Tekapo. Na Franz Josef ben ik naar Wanaka gereisd, alwaar ik heerlijk langs het meer heb gewandelt, maar voornamelijk relaxed heb. Aangezien het een middag wat regenachtig was, hebben we met een groep een film gekeken en ook de eerste avond heb ik een film gekeken in mijn hostel. Wanaka wint momenteel ook nog steeds het plaatsje met het lekkerste ijs; een vers gebakken wafel, met een bol cookies and cream ijs, bevroren room (een soort van softijs), chocolade saus en gestampte nootjes. Ach aangezien veel mensen om me heen toch zwanger zijn, vallen die paar kilo's bij mij ook niet op... Na Wanaka was het dan weer tijd voor Queenstown, voor mij voornamelijk van belang vanwege de dagtour nar Milford Sounds, een van de mooiste fjorden die dit land rijk is. Ik keek dan ook erg uit naar deze dagtour. De eerste avond nog even het stadje verkent, maar dat is in Queensnel gebeurt en de volgende dag om 8.00 zouden we vertrekken en pas om 20.00 weer aankomen, daar het alleen al 4,5 uur rijden is, voordat je kan beginnen aan de 2 uur durende cruise, waarna je weer 4,5 uur lang in de bus mag zitten.
1,5 uur nadat we vertrokken waren, heeft onze buschauffeur even naar Milford gebelt, daar wel erg vel touringcars terug keerden. En wat bleek; de avond ervoor had het erg gestormt en er waren bomen terecht gekomen op de enige weg naar Milford Sounds, waardoor deze weg nu dus afgezet was en dit kon een aantal dagen gaan duren. We zijn nog doorgereden tot Te Anau, daar er hier een paar mensen opgehaald zouden worden. Na een half uurtje in Te Anau doorgebracht te hebben, zijn we weer omgekeerd en terug gereden naar Queenstown, alwaar we dus om 13.00 aangekomen zijn. En dan heb je dus ineens een halve dag in Queenstown. Het hostel waar ik zat vond ik nou niet alles en dus heb ik maar doorgebracht in het stadje en ben ik wat wezen (voornamelijk) "windowshoppen". Savonds heb ik even wat gegeten in een foodcourt en daarna op tijd mijn bed ingegaan, daar ik de volgende dag alweer om 7.45 werd opgehaald om naar Dunedin te gaan.
Dunedin is dan weer een vrij grote stad, rond de 100.000 inwoners, voornamelijk studenten, daar dit echt een studentenstad is. Na alle kleine stadjes, was dit weer eens goed stadten, alhoewel de enige voor wie ik werkelijk wat gekocht heb Stijn is geweest. Ik ben nog even naar het treinstation gelopen (oudste van Nieuw Zeeland) en verder ook veel op internet gezeten, om dingen te regelen voor als ik weer naar huis ga; verzekering geopend, sollicitaties verstuurd en gekeken naar kamers...
Zoals gezegd vertrek ik morgen voor 2 dagen naar Lake Tekapo. Morgen ga ik daar, bij goed weer, een klein rondje doen en overmorgen wil ik de 3 uur durende wandeling naar de top van MT John gaan doen. De weersvoorspellingen zijn goed voor overmorgen, veel zon en rond de 21 graden (dat mag ook wel, want momenteel heb ik het koud!). Daarna ga ik voor 3 dagen naar Christchurch, alwaar ik zaterdag aankom en dus de weekend markt mee kan pikken. Na Christchurch is het alleen nog een nachtje Kaikoura, alvorens ik zal beginnen met mijn weekje WWOOF en in Blenheim. Ik denk dat ik pas na Blenheim weer een update zal typen, dus tot dan! Ook ik moet hard gaan werken ;)

No comments: