Thursday, March 11, 2010

Down South

Zo inmiddels heb ik het Noordereiland achter me gelaten, maar niet voordat ik nog het een en ander heb gedaan. Zo ben ik vanuit Cormandel, via Thames, naar Te Aroha gereden. Hier ben ik twee dagen gebleven, alwaar ik een dag naar een opservatiepost ben gelopen op 349 meter hoogte en de volgende dag de gehele Mt Te Aroha heb beklommen, zo'n 952 meter. De tocht duurde zo'n vier uur en op de heenweg ben ik niemand tegen gekomen. Op de terug weg, kwam ik langs een paar mensen, maar alles bij elkaar was het erg rustig. Ook geen touristische trekpleister. In het gehele hostel (de grootte van een woonhuis), waren we met vier a vijf personen.
Vanuit Te Aroha ben ik naar Rotorua gegaan, alwaar ik een dag heb rondgelopen. In de ochtend ben ik, met wat mensen van de Magic bus, naar een gratis park geweest met wat boiling mudpools en dergelijke en zijn we nog naar Lake Rotarua gelopen. Smiddags ben ik het stadje even ingeweest.
Naar Rotorua was Taupo aan de buurt, alwaar ik Caroline weer ontmoette, om samen de tongariro crossing te lopen. Dit is een van de mooiste daghikes van Nieuw Zeeland (en de wereld) en moest dus gelopen worden. Uiteindelijk hebben we deze hike op maandag (samen met john, iemand die Caroline weer kende) gelopen en wat hadden we een geluk met het weer. Helder blauw en zonnig, al was het toen we wederden opgepikt met de shuttle bus om 6.00 nog wel koud. De wandeling was zeker de moeite waard. Alleen het eerste gedeelte was vrij zwaar (veel trapjes) en een redelijke klim. Uiteindelijk was de gehele wandeling niet zo zwaar en goed te doen. We hadden 8 uur en ik denk dat je 6 a 7 uur nodig hebt, dus we hebben het soms ook rustig aan gedaan. Het was het zeker waard, eens schitterende wandeling.
Helaas was ik de dag erna ziek en heb ik de gehele dag op bed gelegen en geslapen. Ik zou eigenlijk met John en Caroline naar de spa pools gaan en daarna zouden we samen pannenkoeken bakken. De pannenkoeken heb ik nu bediend gekregen, maar voor de rest heb ik alleen op bed gelegen. Snachts had ik nog een unieke ervaring (eentje waarvan je dan wel weer zonder kwam), doordat ik boven in het stapelbed lag en twee mensen onder mij besloten sex te hebben. Een stapelbed beweegt echter mee, dus dat was dan weer minder prettig. Dan vraag je je toch af waarom mensen dat in hemelsnaam moeten doen in een dorm met 6 personen!
Na Taupo was het dan tijd naar Wellington te gaan. Hier had in ongeveer 1,5 dag te spenderen. De eerste avond had ik het een beetje gehad met hostels en ondanks de gratis worsten heb ik toen besloten heel culinair bij de burger king te gaan eten. Verder de stad doorgelopen.
Dit heb ik gister eigenlijk ook gedaan. Helaas begon het halverwege de dag te regenen, dus ook binnen in het hostel gezeten.
Vanochtend ben ik om 6.00 opgestaan en richting de ferryterminal gereisd. Ik kon het eerste gedeelte meerijden, met iemand die een taxi had geboekt en daarna kon ik de interislander shuttle bus verder nemen. Om 8.25 vertrok de ferry voor de 3,5 uur durende rit richting picton, alwaar ik nu ben aangenomen. Heerlijk weer een kleiner plaatsje, waar veel touristen schijnbaar niet blijven. Het hostel heeft gratis internet, ontbijt en chocolademouse en ijs s avonds. Daarnaast hebben ze een warme spa pool, alwaar ik me voor in heb geschreven om 21.00 vanavond. Heerlijk bubbelen, terwijl het buiten afkoeld....
Morgen ga ik richting Nelson, alwaar ik drie nachten blijf en van waaruit ik een dagje ga wandelen in het abel tasman National Park. Daarna ga ik weer verder. Van 31 Maart t/m 8 april zal ik op een WWOOF adres in Blenheim verblijven. WWOOF houdt in Willing Working On Organic Farms en tegen een uur of 4 tot 6 werk per dag, woon je bij de mensen van de boerderij in en heb je gratis accomodatie en eten... Een leuke ervaring dus. In Auckland ga ik aan het einde van mijn reis ook nog een weekje WWOOFen!
Dat was mijn nieuws weer,

spreek jullie snel!

2 comments:

Rimko en Ingrid said...

Wat een mooie foto's Femke! Het was al weer even geleden dat ik je weblog had gelezen.
Wat is het mooi daar zeg. Jammer van die hostel ervaring, maar ja moet je ook eens meemaken he ;oP ( ik had al meerdere van zulke ervaringen meegemaakt helaas... )
Je hebt je plannen weer een beetje omgegooid las ik ( niet geheel vrijwillig jammer genoeg ), je komt voor een lange tijd terug naar NL.
Follow your heart!

Groetjes Ingrid ( skippie )

Unknown said...

Hi Fem,

jeetje wat doe jij veel zeg! Op mijn great ocean road trip heb ik hikes van 3 uur gedaan, en dat vond ik al gigantisch zwaar. Laat staan 7 tot 8 uur!!
Je foto's zijn super mooi. Veel plezier met WWOOF'en eind deze maand!