Friday, September 25, 2009

Veel ruis

Inmiddels is het nieuws op het Australie emigratie forum een beetje ingeslagen en zijn mensen die al een Case Officer hebben (normaal de laatste weken van het wachten), niet zeker van een snelle afhandeling en ook voor hen kan het nog maanden, wellicht jaren, duren eer ze aan de beurt zijn voor een visum.
Ik heb het nieuws een beetje laten bezinken en met mij zijn er door de nieuwe regelgeving vele gedupeerden. Ook met een State Sponsorship zal de visumaanvraag nu niet veel sneller gaan.
Er zijn 6 processen waar je in kan zitten en momenteel zit ik in catagorie 6 (de langzaamste) en met een State Sponsorship schiet ik maar 1 plaatsje op. Ook dan kan het dus nog jaren duren.
Ik ga nog wel proberen de State Sponsorship te bemachtigen, want elke vooruitgang is er op dit moment een. Daarnaast is Australie wel de economie die momenteel het snelst stijgt en dus weet je nooit of er niet binnenkort weer iets gaat veranderen.
Wel ben ik me aan het orienteren op wat ik eventueel kan doen na mijn jaar Nieuw Zeeland, aangezien de kans nu groter is dat ik dan min visum voor Australie nog niet heb. Op dit moment neig ik naar een Working Holiday visum voor Canada (volgens mijn broer is het Vancouver Island echt iets voor mij en ondanks dat Canada bepaalde maanden ook heel koud klinkt ziet het er inderdaad schitterend uit). Veel verder kijk ik nog niet, maar als het werkelijk nog 3 jaar duurt, wil ik misschien ook een paar maanden in Azie gaan reizen en wellicht nog tot ik mijn visum krijg in de UK gaan werken, of een project van een aantal maanden in het buitenland gaan doen. Het lijkt er dus op dat ik de komende jaren een soort Nomadisch bestaan ga leiden (klinkt wel grappig), totdat ik mijn visum voor Australie heb. In eerste instantie klonk dit niet zo aanlokkelijk, omdat je misschien toch ook wel iets op wil bouwen. Kijk ik echt goed naar mezelf, vind ik het heerlijk om in andere landen te reizen en te werken en denk ik wel dat het bij mij persoon past en langzaam maar zeker wen ik dan ook wel aan dit idee en kan ik er ook wel enthousiast over zijn. Natuurlijk is het een tweede keus, maar ik wil naar Australie en als dit dan wat later gebeurt, dan is dat zo en dan ga ik daarvoor gewoon nog veel zien van de wereld! Een working holiday visum voor Canada is echter wat moeilijk te verkrijgen, omdat ze daar maar een beperkt aantal Working Holiday Visa voor hebben. Maar ik wil volgend jaar zeker proberen zo een visum te bemachtigen. Voor mij is dat dan op het randje, aangezien je voor je 31ste een visum moet hebben, dus wellicht (als bij DIAC alles zo blijft lopen, alles kan natuurlijk binnen 3 jaar weer veranderen) pik ik nog een jaartje Canada mee. Gelukkig is het in alle landen mogelijk om in en uit te reizen waardoor ik ook nog eens een vakantie naar een ander land kan doen in die jaren of op bezoek kan komen naar Nederland.

We gaan het zien. Ik heb besloten me nu maar vooral te richten op Nieuw Zeeland. Ik ben vastbesloten uiteindelijk in Australie terecht te komen, maar met welke omweg dat zie ik wel. Zoals gezegd kan het zo weer veranderen dat ik er wel sneller kom en anders biedt de wereld genoeg mogelijkheden om een paar jaar vol te maken. En dus ga ik maar genieten van alles wat me te wachten staat en ga ik me nu maar verheugen op het feit dat ik in ieder geval naar Nieuw Zeeland mag. Want wat er ook allemaal te gebeuren staat; dat staat vast! New Zealand here I come (en een vakantie australie terwijl ik in Nieuw Zeeland zit, zit er ook wel in).

No comments: