Wednesday, September 23, 2009

Loslaten of doorgaan?

Eigenlijk is die vraag erg makkelijk te beantwoorden. Ik heb al eerder gemerkt dat ik mijn droom om naar Australie te verhuizen niet kan loslaten... Nu zul je denken wat deze vraag dan wel in de titel van dit topic doet. Eigenlijk is het meer een symbool om aan te geven dat de dingen waarschijnlijk wederom veranderen en ditmaal wederom niet in mijn voordeel.
De voorrangslijsten gaan veranderen en de geruchten gaan dat dit betekend dat aanvragen van mensen die niet op een voorrangslijst staan niet voor 2012 aan de buurt zijn. Nou sta ik nu net op een voorrangslijst en ik zie dit ook niet snel veranderen. Ik had vorige week DIAC gemaild en in dat mailtje heb ik geschreven dat ik hoop dat ze ooit ook nog de aanvragen van mensen gaan behandelen die niet op een voorrangslijst staan, zeker van degene die voor al deze veranderingen hun aanvraag al hebben ingedient. Ik kreeg een reactie waarin in de laatste alinea stond dat ik het beste, om voor een visum in aanmerking te komen, een state, of beter nog, een employment visum kon aanvragen. Dat biedt dus weinig hoop en hierdoor lijkt het dat de geruchten toch wel enigzins kloppen.
De geruchten geven ook aan dat je met een State Sponsorship wel voorrang blijft houden, echter wordt die voorrang verlaagd, daar mensen met een State Sponsorship en CSL ook nog eens voor. Nu zet ik op dit moment echt alles op alles om een State Sponsorship te bemachtigen, want ik ga er vanuit dat, ondanks de voorrang wellicht iets minder wordt, dit wel echt de enige manier is om nog aan een visum te komen. Althans binnen afzienbare tijd.
Ik moet wel toegeven dat ik wel een beetje (understatement!!!!) boos ben op DIAC, aangezien ik vind dat ze dit niet kunnen maken. Tuurlijk weet iedereen die een visumaanvraag indient dat er veranderingen kunnen optreden, maar ik vind een verandering waarin je van 10 maanden wachttijd naar 4 jaar gaat echt een beetje vreemd. Mensen houden rekening met een bepaalde wachttijd en stemmen hun toekomst hierop af, maar schijnbaar heeft DIAC hier geen boodschap aan. Ik heb mijn baan inmiddels wederom opgezegd (goh Dejavu???) en een jaar visum voor Nieuw Zeeland, maar wat dan? Ik weet dat ik niet terug wil naar Nederland, maar wil ook niet steeds tijdelijk ergens blijven, nee ik wil juist ergens mijn toekomst op gaan bouwen. Het nadeel is dat ik dat toch echt in Australie wil doen. Ik weet helaas ook dat ik deze droom niet los zal kunnen laten...
Maar op dit moment weet ik ook even niet meer hoe ik die droom in vervulling moet laten gaan. Mijn enige troef, en gelukkig heb ik die momenteel nog, is om toch die State Sponsorship in de wacht te slepen...
Om die kans groter te maken, heb ik wederom gesolliciteerd bij de department for Child Protection. Je komt dan wel in een pool en hebt nog niet gelijk een vaste baan, maar gezien de functies waarop in solliciteer bijna altijd beschikbaar zijn, vind ik dat dit toch ook in mijn voordeel moet werken. Het nadeel is wel dat ik nu alle hoop op een State Sponsorship zet, waarvan ik weet dat de kans niet zo groot is dat ik hem krijg en waarvan ik ook niet weet dat, mocht ik hem alsnog wel krijgen, in hoeverre dat na alle veranderingen voordeel biedt. Maar goed elke voorrang is er een, zeker als ik in ieder geval tot 2011 in Nieuw Zeeland mag blijven. Mocht de nood echt hoog zijn kan ik daarna altijd een jaartje gaan reizen, naar de UK om te werken (tijdelijk) of op een Workig Holiday nog een jaartje naar Canada. Ja mogelijkheden zat, om me tijdelijk te vermaken. Maar helaas is dat niet wat ik eigenlijk wil!

1 comment:

Anonymous said...

Hai pechvogel, ik had al een berichtje op xpdite gezet maar ik wilde je toch nog ff proberen op te vrolijken.
Als je nu, terwijl je in NZ bent, gericht probeert te solliciteren in Australie, dan zou je misschien een employer sponsored visa kunnen bemachtigen? Je enthousiaste vrolijke ik laten zien zou in ieder geval in je voordeel werken!
Dan is er nog de verandering die op komst is.... kan niet veel in je voordeel werken , MAARRR het kan ook niet meer tegenvallen want slechter kan je het bijna niet meer treffen toch?
Dus ik zou zeggen ,heb hoop,ook al is dat moeilijk maar wie weet wat het je brengt.Ken je the secret? Ik heb nog een mooie dvd daar van, als je het nog niet kent, wil ik je die wel even opsturen? Is echt heel goed!

Groetjes Ingrid (skippie)