Wednesday, September 30, 2009

New Zealand, here I come

Zo, aangezien ik heb besloten me momenteel even niet druk te maken om mijn visum voor Australie en dat maar gewoon "even" af te wachten, kan ik me nu volledig concentreren op Nieuw Zeeland en me alvast orienteren op wat ik daarna wil doen, al weet ik van mezelf dat plannen constand kunnen veranderen.
En dus ben ik een beetje aan het rondkijken over de mogelijkheden die Nieuw Zeeland biedt. Een van de banen, waar ik me nooit zo in heb verdiept maar me wel erg aantrekkelijk lijkt, is werken als Youth Counsellor op een Cruise Ship. Je werkt dan in het animatieteam om de kinderen en jeugd te vermaken en ziet zo gelijk wat van de wereld. Sounds as my kind of job. Daarnaast verdien je redelijk goed (je maakt ook lange dagen), maar hebt ook geen kosten op het moment dat je aan het werk bent, daar je op de boot woont en dus hou je alles over wat je verdient.
Op de uren dat je niet werkt is er daarnaast genoeg te doen op de schepen. Ik moet zeggen dat dit idee me toch wel enthousiast maakt. Ik heb dan ook gereageerd op een advertentie waarin staat dat ze nu mensen zochten (dezelfde advertentie stond er een paar maanden daarvoor ook al op) om te vragen hoe dit te regelen is als ik daar in Februari aankom. Dat is altijd handig om te weten. Ik weet niet of dit is wat ik ga doen, maar dan weet ik maar vast hoe ik het kan regelen, mocht ik bij aankomst nog interesse hebben. Ze hebben vaak ook contracten voor 3, 4 of 6 maanden. Gezien de verdienste zou dit betekenen dat ik na het jaar Nieuw Zeeland makkelijk 2 maanden doo Laos en Vietnam kan reizen en wellicht is er ergens nog ruimte voor een retourtje Nederland.
Daarna zie ik wel verder. Momenteel zijn er, voor na mijn jaar Nieuw Zeeland voldoende opties, zowel in Europa als daarbuiten. Ik ben me daar een beetje op aan het orienteren, zodat ik weet wat de keus een beetje is, maar richt me in eerste instantie op mijn jaartje Nieuw Zeeland, want 4 maanden voor vertrek is alleen mijn visum en vlucht nog geregeld en ligt voor de rest alles open...

2 comments:

Rimko en Ingrid said...

Klinkt goed Femke, op een cruise schip werken.Lang geleden,heb ik daar ook nog eens overnagedacht. Maar toen bedacht ik me dat je ook wel eens met zeeziekte te maken kreeg, wist ik al dat het niks voor mij zou zijn.Ik zie het al voor me.... hahaha
Ik hoop dat je een beetje stevige zeebenen hebt!

Chantal said...

Ik weet niet maar als ik dit stukje van je lees komt bij mij spontaan het deuntje van de love boat in mijn hoofd :)

Veel plezier bij het plannen!

Groetjes,

Chantal