Friday, July 31, 2009

Nog 6 maanden

en dan sta ik op schiphol en vertrek ik over een paar uur. 6 maanden (of 26 weken), wat klinkt dat lang! Zo lijkt het net of ik aan het aftellen ben. Nou dat ben ik ook! Ik merk dat ik er nu gewoon aan toe ben mijn leventje, zoals ik dat hier heb in Nederland, af te ronden en verder te gaan kijken op de wereld. Ik moet ook zeggen dat ik niet bijster veel zin heb ik de komende 6 maanden (al staan er gelukkig wel genoeg leuke dingen gepland) en heb nog nooit zoveel zin gehad in de winter (jaja voor het eerst in mijn leven kijk ik uit naar de winter). Ik ben al zolang bezig om dat doel uiteindelijk te berijken en dat wachten is nu een beetje op. Ik wil verder en heb het idee nu een beetje stil te staan. Tuurlijk geniet ik nog wel van de dingen in Nederland, maar het is anders. Uiteindelijk zit ik toch met mijn hoofd in Nieuw Zeeland, en voornamelijk Australie.
Lastig is dat nog niet iedereen in mijn omgeving weet dat ik ga vertrekken en het nog steeds niet het juiste moment lijkt om te vertellen. Dat maakt het soms wel lastig. Daarnaast is het soms ook jammer dat anderen niet lijken te zien hoe belangrijk deze stap voor mij is. Emigratie staat voor veel mensen toch wel ver van hun eigen interesses en is daarnaast voor de omgeving een niet altijd even leuke stap. Ja dat laatste begrijp ik ook echt wel. Maar als ik dan zie hoe op anderen wordt gereageerd, die een stap nemen welke wellicht dichterbij de beleving van de omgeving staat, zie je pas hoe verschillend er wordt gereageerd, of hoe weinig sommige mensen op mijn plannen reageren momenteel. Ik begrijp dat mijn plan ook gevolgen heeft voor mijn omgeving en wellicht niet altijd leuke gevolgen, maar ik zal toch mijn eigen weg moeten gaan en ik denk dat iedereen dat ook wel weet. Ach we gaan gewoon vrolijk verder, ik probeer me niet teveel te storen de reactie van anderen. Ik kan niks met reacties die ik niet krijg of die alleen naar anderen worden uitgesproken (en niet naar mijzelf) dus dat scheelt dan weer.
Dus vertrek ik over 6 maanden lekker richting Nieuw Zeeland om daar alvast te beginnen met het opbouwen van een nieuw leven, waarna ik doorga naar Australie om daar uiteindelijk echt mijn nieuwe leven te beginnen. En hopelijk vliegen deze 6 maanden dan lekker hard om.

No comments: