Friday, July 3, 2009

Helaas...

kreeg ik op 2 Juli bericht van de AASW, om aan te geven dat mijn opleiding op dit moment niet voldoet aan de eisen die zij stellen voor assessment voor Social Worker. Zij rekenen de SPH eerder onder Welfare Work. Helaas voor mij staat alleen Social Work op de lijst van van beroepen welke de staat wil sponsoren. Dit betekend dat ik momenteel niet in aanmerking kom voor een State Sponsorship en dus mijn skilled independent moet afwachten. Dit is een grote teleurstelling, omdat een Stae Sponsorship visum momenteel snel wordt uitgereikt en mijn skilled independent visum nog erg lang op zich kan laten wachten. Zoals eerder aangegeven wacht ik al een jaar en daar kan nu nog minimaal een jaar bij komen (of meer).
Dit betekend dus dat mijn emigratie wederom wordt uitgeteld en weer is dit een teleurstelling.
Ik ben nu de mogelijkheden aan het bekijken om toch eerder weg te kunnen, desnoods op een touristen visum (zodra ik weet dat de behandeling van mijn visum niet langer dan een half jaar meer duurt) en dat ik dan desnoods wat maanden tegen kost en inwoning kan gaan "werken". Dit is wel een risico, daar ik eerder natuurlijk geen visum heb gekregen en dat dit wederom zou kunnen gebeuren (alhoewel ik er zeker van ben dat ik mijn visum zal krijgen). Ondanks dat ik het even helemaal gehad heb met de emigratie bureaucratie, wil ik wel nog opties bekijken. Het liefst zou ik halverwege volgend jaar vertrekken, maar deze kans wordt wel steeds kleiner.

No comments: